play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
  • play_arrow

    DukeBox UK DukeBox UK

  • cover play_arrow

    Outside The Box #6 - Outstanding Arsenal and Hamilton the History-Maker Duke Box

News

Duke of Sussex awarded 140600 in phone hacking claim against Mirror Group

todayDecember 15, 2023 3

Background
share close

Duke of Sussex awarded £140,600 in phone hacking claim against Mirror Group

The Duke of Sussex has been awarded £140,600 after bringing a phone hacking claim against a tabloid newspaper publisher at the High Court.

Mr Justice Fancourt concluded there was “extensive” phone hacking generally by Mirror Group Newspapers (MGN) from 2006 to 2011, “even to some extent” during the Leveson Inquiry into media standards.

The judge also ruled that the Duke’s phone was probably hacked “to a modest extent” by the publisher.

Harry, 39, sued Mirror Group Newspapers for damages, claiming journalists at its titles – the Daily and Sunday Mirror and Sunday People – were linked to methods including phone hacking, so-called “blagging” or gaining information by deception, and use of private investigators for unlawful activities.

His case was heard alongside similar claims brought by actor Michael Turner, who is known professionally as Michael Le Vell and is most famous for playing Kevin Webster in Coronation Street, actress Nikki Sanderson and Fiona Wightman, the ex-wife of comedian Paul Whitehouse.

The allegations in their claims about unlawful activity at MGN’s titles covered a period from as early as 1991 until at least 2011, the court was previously told.

Mr Justice Fancourt, the judge who oversaw a trial of the claims earlier this year, delivered his ruling at a hearing on Friday.

The high-profile trial ended in June after seven weeks of evidence from dozens of witnesses, including former journalists, editors, private investigators and MGN executives.

Many other witnesses also submitted written testimony to the trial, such as the friends, family and colleagues of those bringing cases against the publisher.

Harry faced eight hours of questioning over two days during a witness box appearance that drew the attention of the world’s media.

MGN largely contested the claims and denied that any newspaper articles complained of resulted from phone hacking, while contending that the vast majority did not arise from any other unlawful activity.

The publisher made a limited number of admissions of unlawful activity in relation to the duke, Ms Sanderson and Ms Wightman, for which the publisher apologised and accepted they will be entitled to some damages, but denied the majority of their claims and Mr Turner’s entire case.

Published: by Radio NewsHub

Written by: admin

Rate it
0%